kontakt@hypercon.pl +48 578-011-055

Marketing sklepu internetowego - gdzie szukać klientów?

Powrót do wszystkich artykułów

Kategorie: Marketing, Sklepy internetowe

Czas czytania: 5 min

Data publikacji: 14.09.2021

Branża e-commerce przeżywa rozkwit, w 2020 roku rynek ten był wart 100 mld złotych, a w roku 2021 szacuje się, że będzie to nawet o 20 mld złotych więcej! W pierwszej połowie 2021 roku w Polsce otworzyło się niemal 10 tysięcy nowych sklepów internetowych. Jeśli Twoja firma znajduje się w śród nich (lub chce dołączyć do ich grona), musi być świadoma tego, że konkurencja nie jest mała. Warto zatem dobrze przemyśleć, jakie działania marketingowe powinniśmy podjąć, aby przyciągnąć do siebie klientów.

Własny sklep internetowy - co robić, żeby internauci kupowali właśnie u nas?

Masz już kanał sprzedaży, jakim jest sklep internetowy. Co dalej? Jak wygenerować konwersję? Skąd wziąć klientów? To pytanie nurtuje pewnie większość osób, które rozpoczynają swoją przygodę w branży e-commerce, a nie miały dotychczas styczności z marketingiem. Jeśli jesteś jedną z tych osób, pocieszę Cię. Możliwości jest naprawdę sporo.

Media społecznościowe
Media społecznościowe budują relację z odbiorcą

Media społecznościowe są bardzo potężnym narzędziem marketingowym. Pozwalają zbudować relację z odbiorcami, wchodzić z nimi w interakcję, inspirować. Odpowiednie wykorzystanie mediów takich jak Facebook, Instagram czy YouTube może przynieść ogromne korzyści. Świetne rezultaty przy stosunkowo niskich kosztach można osiągnąć poprzez organizację różnego rodzaju konkursów.

Influencer marketing - wykorzystaj zasięgi influencerów

Influencerzy potrafią nawiązać bardzo silną relację ze swoimi odbiorcami. Opowiadają im o swoim życiu, wchodzą z nimi w interakcję, organizują liczne konkursy. To świetna okazja, żeby skorzystać z ich potencjału i zareklamować swój produkt. Ponadto, influencer marketing jest skuteczną metodą marketingową ze względu na grupę docelową. Sprzedajesz biurka lub fotele gamingowe? Odezwij się do influencera, którego twórczość opiera się o gry komputerowe. Wśród jego odbiorców większość to osoby związane ściśle z tym środowiskiem. Istnieje zatem duże prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt.

Reklamy w Google Ads - natychmiastowa korzyść

Kampanie reklamowe w Google Ads to nie tylko bannery wyświetlane na innych stronach internetowych lub reklamy w wyszukiwarce. Na dzień dzisiejszy Google pozwala na wiele więcej, m. in. reklamy wideo na YouTube, reklamy w sieci produktowej, reklamy lokalne (m.in. w Mapach Google) czy reklamy remarketingowe, ratujące opuszczone koszyki. Dodatkowym atutem reklamowania się w Google jest możliwość bardzo precyzyjnego targetowania, czyli sprecyzowania grupy odbiorców. Nasza reklama może trafiać wyłącznie do osób, których sylwetka pasuje do potencjalnego kupca. Odbiorców możemy klasyfikować ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania czy nawyki zakupowe (targetowanie behawioralne). Duże możliwości mamy także jeśli chodzi o pomiary skuteczności reklam. Odpowiednie skonfigurowanie narzędzi Google (Google Ads, Google Analytics) pozwala dokładnie mierzyć koszt wygenerowania jednej konwersji (zakupu) lub to, z jakiego źródła pochodzą klienci, w jakim są wieku i jakie produkty interesują ich najbardziej.

Reklamy w wyszukiwarce Google

Ogromną zaletą reklam w Google jest również to, że efekty widoczne są niemal natychmiast (w odróżnieniu do np. pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce, na którego efekty czeka się miesiącami).

Blog, artykuły, ciekawostki - zbuduj relację z klientem!

Wiele firm bagatelizuje kwestie public relations, a jest to wielki błąd. Z wielu badań dotyczących zachowań konsumentów wynika, że klienci chętniej kupują produkty marki, której ufają bardziej. Ciężko więc mówić o zadowalających wynikach finansowych, kiedy Twoja marka nie rozmawia z klientem, nie opowiada mu swojej historii i nie przekazuje żadnych wartości. W budowaniu zaufania pomoże aktywne prowadzenie działań w mediach społecznościowych. Nie chodzi tu wyłącznie o prezentacje swoich produktów czy usług, ale o wzmianki o kulturze pracy w Twojej firmie, o wyróżnieniach i nagrodach lub o zespole i jego osiągnięciach. Warto również opowiedzieć klientowi skąd wziął się pomysł na daną markę, co Was zainspirowało, jaka jest Wasza historia.

Customer Experience - najważniejszy element marketingu

Ogromne pieniądze wydawane na marketing, regularne prowadzenie social mediów, publikowanie zdjęć, tworzenie nowych konkursów i promocji - te działania mogą przynieść ogromne korzyści, ale bez zadbania o najwyższą jakość doświadczeń klienta (z ang. Customer Experience) nie wykorzystasz ich pełnego potencjału. Oczywiście projektowanie doświadczeń klienta jest niezwykle obszernym tematem, niemniej jednak postaram się w wielkim skrócie opisać co to w ogóle jest i na czym polega.

Według specjalistów PwC aż 42% polskich konsumentów jest w stanie zrezygnować z danej marki po zaledwie jednym złym doświadczeniu. Warto więc zadbać o to, aby doświadczenia klienta związane z naszą marką były pozytywne. Na jakie czynniki zwrócić uwagę?

Daj sobie zaufać

Twoja marka powinna być autentyczna i godna zaufania. Niech będzie obecna w internecie, dzieli się swoją historią i osiągnięciami. W budowaniu zaufania pomoże Ci społeczny dowód słuszności. Poproś zatem klientów o wystawienie pozytywnej opinii na temat twojego produktu czy jakości obsługi. Pamiętaj również o tym, aby reagować na negatywne opinie. Oczywiście nie chodzi o usuwanie ich, a wręcz przeciwnie. Wyjdź klientowi na przeciw, postaraj się rozwiązać jego problem, zaproponować wyjście z sytuacji, rekompensatę, rabat, zwrot pieniędzy. To z pewnością przyczyni się do zbudowania autentyczności.

Zadbaj o to, aby klient czuł się komfortowo podczas robienia zakupów

Jeśli sprzedajesz w internecie, musisz wziąć pod uwagę kilka elementów. Po pierwsze, klientów frustrują nieintuicyjne strony internetowe. Jeśli użytkownik musi poświęcić zbyt dużo czasu, żeby znaleźć to, czego szuka, najprawdopodobniej zdecyduje się na zakupy w innym sklepie. Po drugie, nikt z nas nie lubi czekać. Nie pozwól zatem, aby Twój sklep internetowy ładował się zbyt długo!

Postawa prokliencka zwiększa poczucie bezpieczeństwa

Warto przemyśleć usunięcie lub skrócenie wszystkich niepotrzebnych procedur oraz wprowadzenie elementów, które zapewnią klientowi pewną korzyść. Oferujesz darmową dostawę? Oferuj także darmowy zwrot! To sprawi, że klient poczuje się bezpieczniej robiąc zakupy w Twoim sklepie.

Zadbaj o klienta również po dokonaniu zakupu

Rabaty, promocje, programy lojalnościowe - takie działania sprawią, że klienci chętniej wrócą do Twojego sklepu następnym razem. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodać coś od siebie. Newsletter dla stałych klientów z poradami i ciekawostkami może być dla Twoich klientów inspiracją, a jednocześnie będzie subtelnie przypominać o Twojej marce!

Podsumowanie

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok rośnie w bardzo intensywnym tempie. Warto więc zainwestować swój czas i pieniądze w działania, które sprawią, że Twój biznes będzie rósł razem z nim. Możliwości reklamowania się w internecie jest naprawdę wiele, jednak nie oznacza to, że musisz wybrać jedną, najwłaściwszą z nich. Wręcz przeciwnie! Dywersyfikuj swoje działania marketingowe, testuj ich skuteczność i inwestuj w te, które przynoszą najwięcej korzyści! Pamiętaj, żeby dbać przy tym o pozytywne doświadczenia klienta. Dzięki temu zwiększysz skuteczność swoich działań oraz sprawisz, że klienci będą chętniej wracać do Twojego sklepu.

Polityka prywatności

© 2018-2021 Agencja Hypercon. Wszelkie prawa zastrzeżone.